VEELGESTELDE VRAGEN

Leuk dat je het Natuurlijk Fit programma volgt! Hieronder enkele van de meest gestelde vragen en antwoorden die je kunnen helpen. 

FAQ

de meest gestelde vragen én antwoorden

Jazeker, ik heb ook vegetarische opties aangegeven. Lees van tevoren even goed de boodschappenlijst en de recepten door, dan weet je precies wat je moet halen.

In de recepten gebruik ik wel dierlijke producten zoals zuivel, eieren, vlees en vis. Er wordt gewerkt aan een veganistische variant.

Geen probleem. Je kunt altijd het recept naar eigen smaak aanpassen.

De ontbijt-, lunch- en dinerrecepten zijn voor 1 persoon. De hoeveelheden zijn gemiddeld genomen. Voor de één kan het te veel zijn, voor de ander te weinig. Volg vooral je eigen verzadigingsgevoel.

Ja hoor, je kunt gerust meedoen, er zitten geen voedingsmiddelen in het programma die interacties kunnen geven zoals grapefruits. Twijfel je toch? Overleg dan eerst met je arts.

Jazeker, de recepten zijn gezond en voedzaam. Je kunt de hoeveelheden aanpassen naar gelang je gezinsgrootte.

De recepten zijn voor 1 persoon samengesteld. Je kan de recepten aanpassen naar gelang het aantal personen wat mee eet.

Jazeker, de recepten bevatten geen gluten.

In de recepten gebruik ik wel zuivel producten zoals: feta, slagroom en Griekse yoghurt. Deze kun je vervangen voor plantaardige varianten. Check dan wel even goed wat je in huis moet halen.

De noten kun je in de recepten makkelijk weglaten of vervangen door pijnboompitten of zaden.

Ik heb dit bewust niet gedaan omdat het aantal calorieën niet altijd alles zegt. Zo kunnen voedingsmiddelen die dezelfde hoeveelheid calorieën bevatten wel een andere uitwerking hebben op je lichaam. Eiwitten en vetten werken bijvoorbeeld verzadigend, daarentegen kunnen snelle koolhydraten uit suiker en witmeelproducten je bloedsuikerspiegel in de war brengen, waardoor je energieniveau schommelt. Ik heb in dit menu gekozen voor eiwitrijke en vezelrijke producten, aangevuld met goede vetten. De hoeveelheid koolhydraten is laag gehouden. Dit geeft het beste resultaat als het gaat om meer energie te krijgen.

De inzichten wat betreft vetten zijn de laatste jaren behoorlijk veranderd. Zo kunnen goede vetten uit avocado’s, noten, olijfolie en vette vis juist helpen bij de energieproductie in je cellen en zorgen ze ervoor dat je lekker vol zit na een maaltijd.

Bestel het boek
Krachtvoer voor Vrouwen

Bruisend van de energie, vergezeld van een top humeur, stralende huid en een menstruatiecyclus die als een geoliede machine verloopt, welke vrouw wil dat nou niet?